Senin, 14 September 2009

Modul Program ERP yang dimiliki Web Access

ACCOUNTING SYSTEM
Modul ini digunakan untuk mengatur daftar perkiraan, mencatat ayat-ayat jurnal dan laporan pengeluaran, serta menyiapkan laporan keuangan dan sebagainya. Informasi dari modul lainnya juga tersedia dalam analisa akuntansi atau untuk persiapan laporan-laporan lainnya. Budget annual, aset tetap dan yang berkaitan dengan penyusutan, semuanya diatur dalam modul ini.

Master General File
Master Chart Of Account
Master Fixed Asset
Transfer Ending Balance
Journal Entry
Budgeting
Fixed Asset Depreciation
Profit And Lost Graphic
Various of Accounting Report:
Journal Entry, General Ledger, Trial Balance, Balance Sheet, Profit And Loss, Fixed Asset, Budgeting , Etc.




FINANCE CONTROL SYSTEM
Modul ini digunakan untuk penerimaan uang tunai dan pembayaran. Dan juga digunakan untuk memasukkan invoice suplier..

Master Payment File (Bank, uang tunai, jenis pembayaran,dll)
Beginning customer and supplier invoices.
Pro forma Invoice
Customer Invoicing - Debit / Credit Note - Invoice Sales Retur
Supplier Invoicing - Debit / Credit Note - Invoice Sales Return
Difference Rate AR / AP
Down Payment Supplier / Customer
Cash & Bank Transaction ( Petty Cash, Payment & Receive Trade / Non Trade )
Giro Customer And Supplier
Tracer Sales Receipt
Export Data Utility
Graph Report ( AR , AP, Account Bank, Sales Profit )
Various Of Finance Report :
Account Payable (Listing, Ledger, Aging, Analysis, History ), Account Receive (Listing, Ledger, Aging, Analysis, History ), Sales Invoicing, Purchasing , DN & CN Customer, DN & CN Supplier, Sales & Purchase Return, Petty Cash Report, Payment Report, Receipt Report, Cash Flow Report, Payment & Receipt Analysis ,DP Supplier and Customer, Sales Profit, Giro Customer & Supplier Report Analysis



PURCHASING
Informasi suplier diatur dalam modul ini. Permintaan untuk quotation dan pesanan pembelian semua disiapkan di modul ini berdasarkan daftar permintaan pembelian yang disetujui. Status daftar permintaan pembelian dan pesanan pembelian akan di update oleh kantor pembelian. Status ini tersedia untuk semua staff dengan otorisasi yang sesuai.

Supplier Manager File
Purchase Request
Purchase Order
Purchase Return
Purchase Cost
Tracer Purchase
Export Data Utility
Various Of Purchasing Report :
Purchase Request Transaction, Outstanding Purchase Request, Closing Purchase Request, Purchase Order Transaction, Outstanding Purchase Order, Closing Purchase Order, Purchase Cost, Purchase Return, Progress Request Receive, Progress Request Invoice, Progress Request Payment



SALES AND MARKETING
Digunakan untuk mengatur data pelanggan, quotation produk, dan pesanan produksi pemasaran. Invoice pelanggan disiapkan dalam modul ini berdasarkan pesanan pengiriman yang disiapkan dalam modul produksi.

Customer Manager File
Customer Limit Utility
Price List
Kuota
Sales Order / Pro forma Invoice
Delivery Order
Tracer Purchase
Export Data Utility
Various of Sales Report :
Sales Order Transaction, Outstanding Sales Order, Closing sales order, Delivery Order Transaction, Outstanding Delivery Order, Closing Delivery Order, Report Progress SO - SJ



PRODUCTION
Modul ini digunakan untuk menyimpan informasi produk dan mengatur pesanan kerja dan pengeluarannya. Biaya standarisasi manufakturing, pesanan rencana produksi, dan pesanan pengiriman, semua disiapkan dalam modul ini.

Labor and Over Head Rate
Labor calculation
Work order
Batch Process
Quality Control
Various Of Production Report



STOCK CONTROL
Di mana bahan baku mentah, spare parts dan persediaan dikelola termasuk tanda terima pengeluaran barang dari gudang.

Warehouse Manage File Master
Product Manage File Master
Beginning Stock
Receiving Goods
Book To Stock
Receive Sales Return
Delivery Order to Customer
Packing List
Retur & Reject ( Goods )
Transfer Goods
Break down Goods
Changes Goods
Stock Adjustment
Process COGS
Asset Move
Various Of Stock Report :
Receiving Goods Transaction, Un Invoice Receiving Goods, Book To Stock Transaction, Receiving Sales, Receive Sales Return, Delivery Order to Customer, Packing List, Retur & Reject (Goods), Transfer Goods, Break down Goods, Changes Goods, Stock Adjustment, Stock Card, Stock Activity Listing / monthly, Stock Balance, Stock Available, Stock Usage & Receive



HUMAN RESOURCES
TModul ini digunakan untuk mengelola informasi yang berkaitan dengan karyawan termasuk upah, properti perusahaan dibawah pengawasan karyawan, cuti dan absen, dsb.

General Employee Master ( Department, Division , Section, etc )
Employee Terminate
Employee Term
Absence
Overtime
Leave
Medical Allowance
Loan
SPJ Dinas
Rewads & Punishment
Various Of Personal Human Resource Report



PAYROLL AND ATTENDANCE SYSTEM
Modul ini digunakan untuk memasukan jam kerja karyawan, cuti dan absen, dan untuk menghitung upah dalam satu periode. Bermacam laporan yang berkaitan dengan upah dihasilkan di dalam modul ini.

Benefit & Deduction Master
Salary Master
Employee Slip
Absence Card
Setting Process
Benefit And Deduction Transaction
Salary Process Compute
PPh Process
Various Of Payroll Report



EXECUTIVE INFORMATION SYSTEM
Kebanyakan laporan-laporan yang tersedia di berbagai macam modul tersedia di sini dengan akses yang mudah dijangkau oleh manager. Laporan khusus mungkin akan disiapkan yang nantinya hanya dapat di akses oleh modul ini.



SYSTEM ADMINISTRATION
Company Information
Default accounting period
User Authorization Management :
- User Reminder
- User Level ( Insert, Edit, Delete, Approval, Print )
- User Access Menu Permission



CUSTOMIZED MODULE
Isi modul ini nantinya akan disesuaikan dengan sistem yang diinginkan berdasarkan analisa sistem pendahuluan pertama:

Fish production process : Classification by type of fish, weight, and grade.
Cold storage unit business process and Control
Packaging module
Quantity check during shipping module
Cash Flow Projection : using the cash/bank , fixed cost average transaction, account payable, account receivable, and budgeting parameter information.


tertarik ?
kunjungi http://www.webaccess.co.id

Tidak ada komentar:

Posting Komentar